Kapadokya

02.06.2000

2 Haziran 2000 Cuma Gecesi 23:00’ da hareket ediyoruz.

3 Haziran 2000 Cumartesi Sabah 09:00 Ihlara Vadisine varmış bulunuyoruz. Sabah Kahvaltısının ardından çevre gezisi ve yürüyüş yapıyoruz. Vadiye inmek ve çıkmak biraz zahmetli. Merdivenlerin yarısında manzarayı seyretmenizi tavsiye ederim.

Buradan Narlıgöl Kraterini gezerek, çevreden lav parçacıkları olan siyah taşlar topluyoruz.

DerinKuyu’ da öğle yemeği yedikten sonra DerinKuyu Yer altı şehrini gezmeye başlıyoruz.

İçerisi oldukça boğuk, dar. Kimi yerlerde yuvarlak taşlar görüyoruz, bunları kapıların önüne itmek ve düşmanın gelmesini engellemek için kullanılıyormuş. Gerçekten burada yürümek bile çok zor.

4 Haziran 2000 Pazar Göreme Açık Hava Müzesi Gezisinin ardından Uçhisar kayalığından Güvercinlik Vadisine iniyoruz. Ürgüp te öğle yemeği yedikten sonra Develi Vadiye geçiyoruz. Burada kimi peribacalarının içine mutlaka girmelisiniz, zamanında burada yaşayan insanların duygularını tatma fırsatı bulacaksınız.

Daha sonra Şapkalı Peribacalarını gezdikten  sonra, Avanos seramik atölyeleri gezip, yapılışını seyrediyoruz. Biraz atik davranırsanız, kendinizi çamurdan vazo yapıyor olarak bulabilirsiniz.

5 Haziran Pazartesi Aksaray yolu üzerinden Ağzıkarahan’ ı ziyaret edip Anıtkabire geçerek Ulu Önder ATATÜRK’ ü ziyaret ederek, dönüşümüzü tamamlıyoruz.